miclaro
2 étoiles
2 étoiles

Génératrice Cummins Onan

04 sept. 2015, 15:55

J'ai besoin d'info sur ma génératrice. Hier, je l'ai fait partir à quelques occasions et tout fonctionnait normalement. Ce matin, la génératrice fonctionne bien mais aucun courant se rend à ma boîte de transfert. Selon le manuel d'instruction, j'ai vérifié les 2 disjoncteurs qu'il y a sur la génératrice mais on me dit dans ce manuel qu'il y a des codes de trouble si la lumière clignote ou pas. La mienne clignote sans arrêt en même temps que la génératrice fonctionne. Le voyant se trouve sous le bouton de démarrage à l'extérieur sur la génératrice même.

Merci
Michel
Durango 2500 2016
Retraité de la STM
Ford 250 2015 Diésel XLT

Gilles Corriveau
5 étoiles
5 étoiles

Re: Génératrice Cummins Onan

04 sept. 2015, 17:55

êtes-vous branché sur le circuit de l'Hydro en même temps?
Et c'Est quel modèle, votre génératrice? Onan font une multitude de modèles.
Bye
Tahoe LT 2015 5.3 ratio 3.43 et Trail Sport 26rbs 2013. Pis une épouse merveilleuse

miclaro
2 étoiles
2 étoiles

04 sept. 2015, 18:29

Bonsoir
Non pas branché à Hydro
Mon modèle Cummings Onan 5.5 HGJAB (Spec J-K).

Michel
Durango 2500 2016
Retraité de la STM
Ford 250 2015 Diésel XLT

Gilles Corriveau
5 étoiles
5 étoiles

04 sept. 2015, 19:25

NO AC POWER – GENSET RUNNING, STATUS LED ON STEADY OR FLASHING RAPIDLY
WARNING Some genset service procedures present hazards that can result in severe personal injury
or death. Only trained and experienced persons with knowledge of fuels, electricity, and machinery
hazards should perform genset service. See Safety Precautions.
Logic: Genset control in normal or Engine Run Only mode
Possible Cause: Circuit breakers, Engine Run Only mode due to faulty generator
Diagnosis and Repair:
1. Status light on – Measure AC output at genset circuit breaker: reset or turn on genset circuit breaker, diagnose
faulty loads as necessary
2. HGJAD, E, F Models – (Rapid flashing status light – Engine Run Only mode)
A. Remove connector P1 from control and re-install and try to start genset: inspect, repair or replace
P1 connector pins as necessary.
B. While running in Engine Run Only mode externally excite field with 12 VDC or 24 VDC and measure
main and quadrature winding AC output.
C. Measure field, quadrature and main winding resistance: clean slip rings, replace brushes, repair harness
and replace rotor or stator as necessary.
D. Measure field, quadrature and main winding resistance to ground: clean slip rings, replace brushes,
repair harness and replace rotor or stator as necessary.
E. Measure field, quadrature and main winding resistance to each other: clean slip rings, replace
brushes, repair harness and replace rotor or stator as necessary.
F. Check brush alignment per PSB-682a.

Et voila
Tahoe LT 2015 5.3 ratio 3.43 et Trail Sport 26rbs 2013. Pis une épouse merveilleuse

miclaro
2 étoiles
2 étoiles

05 sept. 2015, 18:53

Bonjour
Après verification aujourd'hui si je lis bien les lumières qui clingotent j' ai un code 37 ???
Michel
Durango 2500 2016
Retraité de la STM
Ford 250 2015 Diésel XLT

Gilles Corriveau
5 étoiles
5 étoiles

05 sept. 2015, 20:09

INVALID SET CONFIGURATION – FAULT CODE 37
WARNING Some genset service procedures present hazards that can result in severe personal injury
or death. Only trained and experienced persons with knowledge of fuels, electricity, and machinery
hazards should perform genset service. See Safety Precautions.
Logic: Configuration is determined by ratio of quadrature frequency / ignition speed
Possible Causes: Wire connections, windings, ignition system, drive belt slippage, generator drive system
Diagnosis & Repair:
1. Verify that Last Fault is FC 37: Yes, continue diagnosis; No, troubleshoot actual last fault.
2. Alternating FC 37 and FC 47: Magneto gap to wide: reset magneto gap, retest.
3. HGJAD only – Run genset in Engine Run Only and externally excite field with 12 VDC or 24 VDC and
measure main and quadrature winding AC output.
4. Non EFI only – If the genset will not stay running measure genset frequency, quadrature winding and
main winding voltages using Break-Out Tool 420–0603 and Instruction Sheet R1098.
5. Measure AC frequency while changing engine rpm to determine if frequency response matches engine
rpm response: repair damaged generator drive system as necessary.
6. Measure field, quadrature and main winding resistance: clean slip rings, replace brushes, repair harness
and replace rotor or stator as necessary.
7. Measure field, quadrature and main winding resistance to ground: clean slip rings, replace brushes, repair
harness and replace rotor or stator as necessary.
8. Measure field, quadrature and main winding resistance to each other: clean slip rings, replace brushes,
repair harness and replace rotor or stator as necessary.
9. Check brush alignment per PSB-682a.
10. Verify that spark plug cables are secure on spark plugs: reconnect or replace as necessary.
11. Inspect ignition kill leads in harness and at connector P1: repair or replace lead, terminal or pins as necessary.
12. Test Magnetos
A. Disconnect Connector P1.
B. Connect positive(+) meter lead to chassis ground.
C. HGJAA, D, E, F – Measure continuity to negative lead at pin P1–4 and P1–5: replace magnetos as
necessary.
D. HGJAB, C – Measure continuity to negative lead at pin P1–15 and P1–20: replace magnetos as necessary.
13. Measure spark plug gap: set gap or replace spark plugs as necessary.
14. Verify ignition spark condition.
15. Inspect spark plug lead, kill lead terminal at magneto and measure magneto air gap: replace terminals,
set gap or replace magnetos as necessary.
16. Dealers contact Distributor for technical support, Distributors contact factory for technical support

miclaro
2 étoiles
2 étoiles

06 oct. 2015, 14:35

Bonjour
Jeudi passé j'avais un rendez-vous chez Cummins Canada à Candiac pour ma génératrice.
Après vérification il y avait un terminal de fils de coupé en deux.
Réparation sur Garantie

Michel
Durango 2500 2016
Retraité de la STM
Ford 250 2015 Diésel XLT

Revenir vers « Problèmes? »